2012. november 20., kedd

Anime, ha utálod az animét

Sziasztok!

     El tudjátok hinni, hogy vannak olyanok, akik utálják az animét? Vagy talán te is ebbe a kategóriába tartozol és pusztán a véletlen hozott ide hozzám, ezen a szép napon, egy olyan blogra, ahol nem sok olyan tartalom van, ami nem kapcsolódik az animékhez? Tényleg nem szereted például a karddal hadonászó tinédzsereket vagy az őrült módon elszánt ninjákat, akik az életüket kockáztatják? Jó, de egyetértesz velem abban, hogy nem egyforma két anime sem? Igen, jól hallottad, nem minden animében vannak szaladgáló shinigamik... Ha érdekel, olvass tovább, mert ezek az animék akkor is élvezhetőek, ha te UTÁLOD az animéket.
Cowboy Bebop:

     Ha azok közül való vagy, aki tudja miről beszéled, akkor neked nem is kell magyarázat, hogy miért. Ezt az animét az egyik legjobbként tartják számon. Na? Egyetértünk vele? Még ha nem is, azért részben igazam van, ezt tudom. Szereplők: felnőttek, akik felnőttek módjára viselkednek. Nem csak azért, mert szerethetőek, hanem mert többdimenziójú a felépitésük. A sztori alapjában véve Spike-ról és Vicious-ról szól. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem lehetne akármelyik részt megnézni úgy, hogy az előzmények ismerete nélkül is élvezni tudjuk. A szereplők egyszerűen viszik az egészet. Eltér a legtöbb animétől: senki sem próbálja megmenteni az egész világot. Ez majdnem a való életről szól. Nézd meg, megismerheted a szereplők múltját is...
     Ha személyiségemet nyilvánosságra hoznám, amit nem fogok megtenni, akkor magam is megnevezhetnék olyanokat, akik emiatt változtatták meg a gondolkodásmódjukat az animékről. Ismétlem, semmi anime-közhely! Nincs benne semmi sem eltúlozva! Semmi különleges képesség! Aki szereti a Dr. House-t, az ezt is szeretni fogja... még akkor is, ha anime.

Samurai Champloo:

     Az előbbinek egy igen közel álló rokona. Az irók és a csapat ugyanaz, csak itt a japán kultúrát vegyitették össze a hip-hop életérzéssel. Láttál már szamurájt beat-boxolni? Akár az előzőnél, ennél is viszik a karakterek a cselekményt. A problémák is hihetetlenül megfoghatóak. Elképesztően emberiek, gondoljunki csak Jin-re. Akkor ott van Mugen, aki néhány dologban párhuzamba állitható Spike-kal. Na és a többiekről nem is akarok mesélni...

     Szóval... ott tartottam, hogy nagyon jó a sztori. Ha attól tartasz, akkor itt is elmarad a nagy világmegmentő küldetés. Ráadásul itt sem a gonosz legyőzése kerül a középpontba.

     Ha úgy nézzük, tartalmaz bizonyos mennyiségű erőszakot is, a felsőhöz képest. Emellett, azért harcokra is lehet benne számitani. Azért a kifinomult humor innen sem hiányzik...

Ghost in the Shell:

     Én ezt egy könnyed formában produkált kriminek nevezném, animésitve. Ha az előbbiekben igen, itt akkor sem fogsz anime sztereotipiákat találni. A témája mint bármely kriminek, nincs meglepetés. Mondjuk lesznek benne pszihopaták, sorozatgyilkosok, szexorientált jelenetek, de amúgy egy tévében vetitett sorozatnál nem dúrvább egyáltalán.

     Ghost és a többiek nagyon komplex felnőtt emberek, akiknek megvan a saját múltja, saját élete. Ez van végül megspékelve a bünözéssel.

     A filozófiai szempotokat és a hagyományos krimi dráma elemeket figyelve mondhatjuk, hogy a Ghost in the Shell lepipálja az olyan sorozatokat is, mint az Esküdt ellenségek. Azt hiszem, itt megérdemeltek egy képet is róla.


Spice and Wolf:

     Elérkeztem az utolsóhoz, de ez sem akármi. Ezt azoknak, akik szeretik a romantikus filmeket, azaz érzékenyebb fiúknak és álmodozó lányoknak. Igen, ez egy romantikus anime és igen, itt vannak animei elemek is, de azok sem sokkal haladják meg a tényt, hogy a lánynak állat fülei és farka van. Sokkal fontosabb, hogy a cselekmény itt is a szereplőkön fut, akik utaznak ugyebár (Európában vagyunk). Fontos problémákat vet fel szintén, mint az előző három, például közgazdaságiakat.

     Lawrence és Holo szerelme sem mindennapi, nem egy egyszerű tini szerelem. Komoly következtetéseket vonhatunk le az animéből, amiket akár saját párkapcsolatainkba is beleépithetünk.

     Szóval, ha legközelebb olyannal találkozol, aki azt mondja utálja az animét, akkor mond neki, hogy ezek közül valamelyiket látnia kell. Ez anime rajongói kötelességed! Garantálom, hogy változni fog a véleménye: legrosszabb esetben azt mondja... utálom a LEGTÖBB animét, de azért... És ezzel a célunkat már el is értük :)


Akane-chan, XOXO
 

7 megjegyzés:

  1. Hello a nevem Ujvari Csilla,20 eves vok Romaniabol szarmazzom Fenesen lakom,es anime imado vok :). Huh kisse elegge sok mondani valom lesz itt neked de probalom roviditeni,hat elso sorban is ugy kezdem hogy itt ahol en lakom nagyon sokan utaljak de rettentoen az animeket :/ bele ertve a szuleim inkabb anyaval csakis van a legtobb gondom,sokrosz elgondolkoztam hogy miert miert utaljak ennyire az animeket es elitelik egyketo az embert ahogy engem is hogy animes vok :/ suliban is katasztrofa volt szamomra mikor keztem a 9-ik osztalyt,azt hittem ott annyira jolesz szamomra irtora jol fogok kijonni iskolasok tobbsegevel,osztalytarsaimmal stb,de megis nem ugy volt ott is ugy eliteltek hogy animes vok hatba szurva kibeszeltek a hatam modogg es mind Pokemont,vagy Pikachut is kialtoztak utanam. Nemreg mi falurol aztan 2012-ben elkoltoztunk Fenes-re vagy egy eve es itt is lakik egy hulye volt osztalytarsnom aki szinten nem normalis komolyan mondom itt is hogy ide koltoztem mar volt hogy halottam kialtozzak itt utanam a bitangok Pokemon es Pikachu volt :/ azt nemtom en igy rajottem hogy az volt osztalytarsnom is tuti rabeszeli a baratjait hogy szandekossan kossenek belem :/,nemtom te mit mondjak de sokszor elgondolkoztma miert mennek ennyire messzire tulzasba viszik mar tulepik a hatart hogy igy utaljak az animeket komolyan mondom mar nagyon megviselt engem az egesz dolog,en nekem is vannak amiket utalok ahogy az Amerikaim esek kozul mert vannak ahogy a Ben 10 az telleg gyerekeknek valo mese minden,es nem szeretem,de megis en soha de soha nem szurtam hatba egy gyereket mar kibeszeljem csufoljam a hata mogott amikor lattam igy Ben 10-es poloval meg igy tovabb.De engem a suliba meglattak Yugiohs taskavalegyketo te kivertek a haborut mar,ugy tanarnokkel is volt gondom 1 tanarnovel aki az is megtudta animes vok meg elkezte nekem mondani hogy ne mind csak animekkel foglalkozzak de plusz volt egy masik tanarno aki az aztan elkeszte nekem mondani hogy tulzasba viszem,meg hogy psziologusra lenne szuksegem O.O :/.Nemtom komolyan nemtom mit mondjak meg de igy nah rovidesen valahogy nalam itt ez az oriasi problema helyzetem hogy igy ennyire elitelnek az animek miatt,de engem mar telleg hidegen hagy az egesz,felolem mondjanak barmit azzal nem mennek sehova hogy igy vitatkozzanak velem,felolem mondjon barkir rolam barmit nem erdekel :( csak telleg nekem ez megis annyira sebet hagyott a szivemben,nem is tudjak elkepzelni milyen erzes szamomra anime fiut szeretni,en peldaul nekem a legeslo helyen alo anime az maga a Beyblade,a regi nem a motani uj,benne Kai nevezetu fiut annyira de annyira megszerettem szakad a szivem meg erte,parnam is,polom is van rola amivel aludni szoktam ejszaka minden annyira megtudd vigasztalni engem nem igaz es mindig boldogga tesz,amit ezt telleg az emberek nemtudjak masok milyen erzes :/ ugy anyam is. Es en mindig is probalok kedves lenni emberekkel de megis egyesek akkor sem fogadnak el. Nos hat igy nah nalam itt mindez a problema van :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, hogy a többi bejegyzést is te irtad vagy sem, ezért külön válaszolok. Hát üdv a klubban, a szerkesztőség is romániai, tudjuk mit beszélsz (bár Hachiko-sama már Budapesten tanul), nekem szintén szivem csücske a Beyblade, főleg Kai nekem is, és hidd el, hogy megtalálhatod azt a társaságot, aki szintén szereti azt, amit te, csak kicsit jobban kell keresni. Arra vigyázz, hogy tényleg, függő ne legyél, mert hallani olyat, hogy egyesek öngyilkosok... mert meghalt egy szereplő egy animében... Gondolom érted mire gondolok...

      Törlés
    2. Jah, Akane-chan voltam... ^^

      Törlés
  2. teljesen idegileg kivagyok mar es ezek utan nem bizzok igy senkibe sem,hala vannak baratnoim meg kikkel tarsalgok es mikor tudok elmegyek veluk ide oda de masoktol tartom a tavolsagot,es ha fenyegetve erzem magam jaj hat tisztara annyira huh agressziv tudok lenni mondjam mar ugy es le orditsak barkit hogy ugy meg nem lattak az emberek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, hidd el megértelek... de a felesleges energiákat ne agresszivitással vezesd le. Ha szereted az animéket, akkor például biztos szereted Japánt is. A japán fiatalokról köztudott, hogy a felesleges energiájukat sporttal vezetik le. Talán érdemes lenne kipróbálnod neked is. Akane-chan XOXO

      Törlés
  3. en hiaba is probalom magyarazni a dolgokat is elmagyarazzam milyen erzes anime fiut szeretni peldaul hiaba nem akarjak felfogni a dolgokat :( nem akarjak es kesz megis teljesen kiforditjak belolem a szavakat. Es igy vannak baratnoim kikkel persze meg tarsalgok mikor tudunk elmegyeunk ide oda de masoktol mar inkabb tartom a tavolsagot nem bizzok en senkibe :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem jó, ha elszakadsz a külvilágtól (mondom én, aki az egyetemen is japán nyelvet tanultam), egészséges, ha vannak emberi kapcsolataid. Nyugodtan bizz meg emberekben, de ne mindenkiben. Ha nézel animéket, akkor nyilván látod, hogy az egyik legjobb fegyver, amit felhasználnak az a barátság, az összetartás és az egymásba vetett bizalom. De ha tényleg nem találsz senkit sem... az AKK-n mindig otthon érezheted magad. Akane-chan XOXO

      Törlés