2013. február 2., szombat

Anime Say! 23. rész, avagy egyébb anime-kritikusok

Sziasztok,

     Azt már többször elmondtam nektek, hogy szeretek más oldalakon -hasonló tematikáju más oldalakon- mászkálni szabadidőmben, két vizsga közt igy év elején... Egy ilyen oldal a capsulecomputers.com, amiben, bár nem tetszik a renegát stilus, és abszolút tisztelenség az animék világával szemben, azért mégiscsak találunk elég jó kritikákat.

    Legutóbbi projektjük Luke Halliday videoblog bejelentkezése, amiben a tavalyi év legrosszabb animéiről beszél több, mint 13 percben. Watch it, ha érdekel:


     Amennyiben nincs időd végignézni, vagy nem értesz úgy angolul mint én, akkor itt van Luke listája a tavalyi év legrosszabb animéiről.
  1. Sword Art Online
  2. Black Rock Shooter
  3. K
  4. Arcano Famiglia
  5. Kingdom
  6. Magi
    Normális esetben egyetértenék vele, mert az érveinek a nagyrésze jó volt. Igen, most érdekes lesz, kritizálni fogom a kritikus kritikáját, de tőlem ez kitelik, és ti ezt nagyon jól tudjátok.
     Az anime, amit megvédek attól, hogy a legrosszabbak közé soroltasson, az a Sword Art Online. Igaz, nem láttam a teljes animét, de mivel ő sem vette számitásba az egészet, én is csak az első résztől fogom, egészen addig, amig ki nem kerülnek a játékból.
  1. Az alapkoncepció ugye egy könyv alapján készült, ezt a videóban is hallhatod. Mivel nem a jelen világban játszódik, hanem tiz év távolságában, igy nem kell semmi köze legyen a mi világunkhoz. Szerintem igenis fejlődhet ennyit a teknika tiz éven belül... Nézd csak meg az előző tiz évet... Alig néhány mobil --> okostelefon még a 6 éveseknek is. Akkor miért is baj ez ebben az animében?
  2. Az anime élvezhető! Lehet, hogy többet vártak egyesek, lehet, hogy ki lehetett volna hozni belőle többet is, de ennek ellenére élvezhető, le lehet ülni, meg lehet nézni, nem biztos, hogy végig fogod unni magad. Ha lány vagy, vagy érzelmesebb fiú, ami egyáltalán nem baj, én olyanokat keresek egyenesen, akkor érdekelni fog a szerelmi szál benneteket. A többiek pedig élvezni fogják, hogy tulajdonképpen egy videójátékban vagyunk.
  3. A látványvilág és a hangok tökéletesek, szinte nem is lehetett volna szebbet csinálni. Ezen nincs mire kitérni!
  4. Tanulság! Luke csak arra figyel, hogy mit lát, és mennyire élvezi, szerintem az a tipus, akinek semmi más nem jön át egy animéből, csak, hogy mennyire volt élvezetes. De végülis filmet sem igy nézünk nem igaz? Amit az anime és könyv elmond és kiemel, az például az, hogy a virtuális világ alkotója azért vetemedett erre, mert a társadalomban nem találta meg a helyét, kellett neki valami, amit ő irányit, az ő szabályai szerint történik, és ahol persze ő lehet a hős. Mai világunk is tele van ilyen emberekkel, tanulság tehát, hogy vigyázzunk hogy viselkedünk az emberekkel, mert nem tudjuk mit hozunk ki belőlük, főleg rosszat. Ezen kivül persze fontos szerep jut annak, hogy mennyire fontos az önfeláldozás, főleg, ha szeretteinkről, vagy még többszáz játékosról van szó, ezt Asuna tanitja nekünk, helyenként Kirito is.
     Végsősoron: Nézd meg, mert nem árt, ha látod, hogy mi az, amit az emberek lehúznak. Minden animére érvényesen pedig, kérlek, ne csak azt lásd már, ami kiüti a szemed, a készitőknek célja van az alkotással, próbáld megérteni az anime üzenetét, mert anélkül akármilyen érdekes... végül elfelejted és kész! Akar kapni valamit az animéktől, különben csak időpocsékolás...

Akane-chan, XOXO
...aki mostmár a kritikusokat sem kiméli...
 

2 megjegyzés:

  1. Egyetértek abban, hogy minden animének célja van, viszont amire te gondolsz, az már egy opció, hisz ki tudja megmondani, hogy mi jár a készítők fejében egy-egy sorozat rendezésekor? Ezért helyesebben kifejezve minden animének "lehet" célja az "alap" kitűzésen túl. Gondolom érthető mire utalok.
    Innentől viszont mindenki egyéni szemléletére van bízva, hogy elfogad-e egy esetleges mögöttes tartalmat az adott cím mögé, vagy pediglen nyugtázza, hogy egy terméket lát.

    Adalékként én végignéztem mindkét arcot.

    1. Nagyon is sok köze kell legyen a jelenünkhöz, hisz tíz év alatt a világ arculata nem sokban tér el. A példáddal élve tíz évvel ezelőtt (2003) már rengeteg mindenkinek volt mobilja, a különbség, h ma már kábé mindenkinek.
    A probléma inkább a kivitelezésben van. Egy másik helyen már technológiai vitát folytattak erről az instant-halál-sisakról, de bennem is rögtön az csapódott le, miszerint a szerző nem éppen elektroműszerész. Márpedig ez a sztori komolynak tartja magát, így aligha fér bele ez a hányavetiség.

    2. Igazából itt leírtál mindent a feltételes móddal. Élvezhető mindazoknak, akik elfogadják valami okból. Ezzel baj nincs, nem kell hibátlannak lenni, hogy akár kedvenccé váljon.
    Én viszont (a többiek között) egyáltalán nem élveztem, mert például az MMO-érzet a gyökerektől hiányzott. Egy-két menü meg ikon és kifújt. Még csak azt sem mondták, hogy a HUD nagyja rejtett. Bevallom, nem szeretem, nem ismerem az MMO-kat, viszont úgy gondolom egy ilyen játéknak a lehetőségeivel minimum egyenesen arányos a kezelőfelülete bonyolultsága (bár lehet ezt kiküszöbölik tíz év múlva).

    3. A látványvilág. Közelében sincs az igazán minőségi animációs stúdióknak, mint a Madhouse vagy a Bones, de még önmagához képest is gyenge az A-1 (vö. Shinsekai Yori). Elrajzolások tömkelege már a kulcsrajzoknál, s ugyan az animáció folyamatos, ám az már botrányos, hogy a harcoknál végig látni a fázisrajzokat, amikre épp azért nem pazarolnak energiát, mert annyira rövid időt töltenek képernyőn. Meg alapból maga a megjelenés steril, kevés tónus és fény-árnyék játék, a megvilágítás szegényes, a háttér monoton, amit sokszor nagytotálban mutat a kamerabeállítás.
    A hangzást illetően pedig a SAO-nál is a Guilty Crown helyzete állt elő: volt OST?

    4. Véleményem szerint egyedül annak van értelme, hogy mennyire élvez az ember valamit. Momentán hiába jó a Berserk, ha nem szeretem.
    A SAO mondanivalója... na, igen, erre nem jöttem rá, mivel Kayaba Akihiko maga közölte, hogy neki sincs fogalma róla, miért is csinálta...
    Finoman szólva... ez nem trollkodás a stúdió és/vagy szerző részéről, hanem szimpla leköpése a nézőnek. Netán én kérjek bocsánatot, amiért kerek történetet vártam, nem csak egy "találd ki magad!"-féle fecnit?
    Az ALO mondanivalója? Az ember higgyen a mesékben, ahol megoldják helyette a problémát. Emellett nyomjon el/le bárkit, csaljon gátlástalanul, használjon ki minden kiskaput, vágódjon be minél több fejesnél, és mindenképpen álljon bosszút.
    Komolyan ez egy felnőtteknek szóló történet lényege?

    Aztán, hogy mégis jónak érezze a néző a főhősöket, ki kellett emelni az ellen régről elcsépelt negatívumait, így Sugou valami minősíthetetlenül nonszensz szinten elcseszett rosszfiú külsőleg-belsőleg. Teljes mértékben értékelhetetlen, s ironikus módon emiatt magával rántja a szakadékba a protagonistákat is, aminek következményeképpen bedől az egész anime.

    Én kerülöm az ajánlgatást, mindenki nyugodtan döntse el maga, hogy megnézi vagy sem. Lehet, tetszik neki, azzal az égegyadtavilágon semmi baj nincs. Ha dicséri, az se gond, csak ne tényként kezelje.

    VálaszTörlés
  2. Hát, köszönöm szépen. De ez a blog még mindig az AKK-é, és mivel BLOG, a saját véleményünk leirása. Igen, lehet más véleményed, de ez a blog az enyémmel foglalkozik. Sorry

    VálaszTörlés